Б/в запчастини для гальмівної системи: чи виправданий ризик?
Справність гальмівної системи автомобіля безпосередньо впливає на безпеку їзди. Тому, якщо виникнуть будь-які несправності, негайно звертайтеся на СТО для діагностики та ремонту. Також важлива профілактика, яка полягає у контролі об'єму гальмівної рідини та своєчасній її заміні.
Призначення гальмівної системи полягає в забезпеченні безпечного зниження швидкості, повної зупинки автомобіля, а також його утримання в нерухомому стані. У сучасних авто зазвичай використовується гальмівна система з гідроприводом, яка передає зусилля з педалі гальма до коліс через гальмівну рідину. Таке рішення дозволяє досягати високої ефективності гальмування за мінімального зусилля з боку водія.
Серед основних типів гальмівних механізмів розрізняють дисковий гальмівний механізм та барабанні гальма. Дискові гальма забезпечують краще охолодження та більш надійне гальмування при високих швидкостях. Натомість барабанний тормоз принцип роботи має інший: гальмівні колодки розширюються всередині барабана, створюючи тертя для зупинки колеса. У критичних ситуаціях важливу роль відіграє запасна гальмівна система, яка дозволяє частково зберегти контроль над автомобілем у разі відмови основної. Ремонт гальмівної системи слід довіряти лише кваліфікованим фахівцям, адже від цього напряму залежить безпека водія і пасажирів.
Типові несправності гальмівної системи
Більшість елементів гальмівної системи швидко зношуються. Всі поломки гальмівної системи трапляються з вини одного з трьох компонентів:
- через привод гальма;
- через підсилювач гальма;
- через самий гальмівний механізм.
Особливо до швидкого зносу схильні гальмівні колодки (через різке гальмування). Про зношування колодок свідчить скрип під час гальмування.
Також можливі такі несправності:
- зношуються та деформуються гальмівні диски, супорти, притискні колодки;
- може виникати мимовільне гальмування через підсмоктування повітря між корпусом клапана та захисним ковпаком (через нещільне прилягання кришки);
- порушення герметичності приводу (витік повітря в місцях з'єднань трубопроводу);
- до поломки схильна антиблокувальна гальмівна система (блок ABS, датчик блоку).
Деякі поломки усуваються за допомогою заміни гальмівної рідини, затягування різьбових шлангів, регулювання ходу педалі гальма, прочищення або промивання отворів, шлангів і т.д. Але здебільшого ці запчастини потрібно замінювати. Наприклад, може знадобитися заміна гальмівних шлангів, тяг, тросів, різьбових з'єднань, манжет, прокладок, ущільнювачів, патрубків і т.д.
В яких випадках можна використовувати б/в запчастини гальмівної системи?
Тільки у новому стані варто купувати дрібні комплектуючі: прокладки, троси, трубки, шланги, кріплення, накладки тощо. Вони дешеві й дуже швидко зношуються, тому у вживаному стані не варто їх купувати.
Під час проведення більш масштабного ремонту потрібно замінити гальмівні циліндри та їх бачки, супорти, барабани чи диски, колодки (барабанні та дискові), підсилювачі.
Вони мають більший термін служби та коштують дорожче, тому тут є сенс економити.
Багато майстрів застерігають від використання вживаних запчастин для ремонту гальмівної системи, але застосування аналогів теж не безпечне. Робочий ресурс вживаних деталей може бути різним. Все залежить від пробігу автомобіля та умов його експлуатації. Тобто запчастини можуть бути практично повністю зношеними, а можуть бути в новому стані. Єдине, що потрібно купувати їх у надійних постачальників, які безпосередньо співпрацюють із європейськими авторозбірками. Якщо правильно підібрати вживані запчастини, їхнього робочого ресурсу вистачить на довгі роки. Найнадійнішим варіантом для ремонту є оригінальні запчастини, тобто встановлені на автомобіль безпосередньо на заводі-виробнику. Автоконцерни випускають набагато більше запчастин, ніж потрібно для складання, тому одна їхня частина відправляється в сервісні центри, а інша — на продаж. Коштують вони набагато дорожче за аналоги сторонніх виробників. Б/в запчастини гальмівної системи з Польщі — знімаються на легальній авторозбірці, перевіряються та продаються на аукціоні Алегро. Це ті ж оригінали, лише з трохи меншим робочим ресурсом. Запчастини зняті на європейських розбірках мають мінімальний ступінь зношування. Так, Automotive доставляє б/в деталі з авторозбірок Європи, а туди потрапляють автомобілі переважно після 5-7 років експлуатації. А все тому, що після кількох років використання автомобіля європейці зобов'язані проходити техогляд, після чого інтервали між такою процедурою зменшуються. У середньому техогляд коштує близько 2 000 $, тому більшість європейців вважають за краще продати свій автомобіль і придбати новий. В Україні такі автомобілі мають попит, але на них високі мита, а ось на деталі набагато нижчі.
Висновки
Поляки дбайливо ставляться до своїх автомобілів, акуратно їх водять, проходять регулярне ТО, використовують паливо та мастильні матеріали гарної якості. Ще одним фактором, який мінімізує зношування автомобілів, є чудова якість дорожнього покриття. Таким чином, запчастини з Польщі можна сміливо застосовувати навіть для ремонту такої важливої системи, як гальмівна. Зазвичай оригінальні деталі б/в служать набагато довше, ніж нові китайські аналоги. Крім того, вони гарантовано сумісні з автомобілем.
Також вас можуть зацікавити статті: «Перевірка автомобіля за ВІН кодом», «Значення значків на панелі приладів».