Чому потіють фари і що з цим робити?
Запотівання фар не є глобальною проблемою водіїв. Елементарно, не всі часто керують авто в нічний час. Але той, хто хоч раз стикався з цією неприємною особливістю, обов’язково проводив розумовий штурм щодо приведення приладів освітлення в норму. Оскільки ситуація не нова, вже існують певні робочі рекомендації з цього приводу. Виконання нескладних порад дасть змогу тримати фари сухими в середині та насолоджуватися максимальним потоком світла від їхніх джерел.
Трохи термічної фізики для водія
Серцем кожної фари є лампа. В авто використовують як старі зразки розжарювання, так і більш сучасні моделі, такі як ксенонова, лазерна фара BMW і галогенова. Найбільш просунутими в технічному плані вважаються світлодіодні випромінювачі. Оскільки коефіцієнт корисної дії лампи не становить 100%, певна частина енергії самостійно використовуються на вторинні цілі. У багатьох електроприладах, і в лампочках у цьому випадку, це тепло.
Отже, випромінювання світла поєднується з розігрівом корпусу фари. А далі вступають у дію закони термодинаміки. Збільшення температури викликає підвищення тиску атмосферного повітря, яке знаходиться в підфарному просторі. Конструкція освітлювача в зборі не передбачає повну герметичність. Певні технологічні отвори спеціально залишаються виробниками, щоб тиск газу в приладі був таким самим, як і зовні. Якщо цього не зробити, конструкція може деформуватися. Звісно, фара не вибухне, але тріщини на корпусі реально можуть з’явитися.
Інше назва таких вентиляційних отворів — сапуни. Вони розміщуються так, що не дозволяють проникнути в фару бруду, пилу або воді. Але водяний пар завжди присутній в атмосфері, тож певна його частина проходить й в освітлювач у газоподібному стані. Отже, якщо температура повітря зовні знизиться, то зазначена волога за допомогою процесу конденсації проявиться у вигляді капель.
Фахівці розрізняють нормальне і підвищене запотівання. Перше є природним процесом для фар. Воно з'являється у вологу погоду, після холодної ночі або автомийки. У такому випадку запотівання помірне за своїм обсягом. Воно покриває тільки частинку внутрішньої поверхні скла.
Досвідчені водії стверджують, що з таким явищем не слід боротися, оскільки воно належить до нормальних умов експлуатації машини. Все що потрібно зробити, це після запуску двигуна ввімкнути фари в режимі ближнього світла. Рівномірний розігрів внутрішнього повітря і корпусу призведе до самостійної циркуляції повітря. В результаті конденсат швидко випариться і фара ксенон знову стане повністю прозорою.
Коли запотівання є реальною проблемою
Надмірне запотівання легко виявити за його інтенсивністю. У критичних випадках в електроприладі буквально акумулюється волога, яка перетворює внутрішній простір в в посудину. Конденсату всередині так багато, що він тонкими цівками може стікати вниз. Вологість здатна пошкодити блок розпалювання, якщо він встановлений невдало. Така ситуація становить реальну загрозу для техніки. Причин надмірного запотівання може бути кілька:
• під час обслуговування залишились не зачиненими ремонтні лючки;
• забруднились вентиляційні отвори;
• фара ремонтувалась до цього із заміною скла.
У разі виявлення ознак регулярного надмірного запотівання слід звернутись до майстерні. Необхідність цього кроку стає найбільш актуальною для володарів люксових автомобілів. Складна конструкція дозволяє обслуговувати ці пристрої лише в умовах СТО та на професійному обладнанні. Але більшість варіантів рішення проблеми досить прості та можуть бути застосовані самостійно водієм в умовах гаража.
Першочергові дії в такому випадку — це ретельна перевірка зовнішнього вигляду фар, особливо їх тильного боку. Оптимально зняти пристрій з автомобіля цілком, що дасть провести повне обстеження. Слід виявити можливі шляхи потрапляння в пристрій. Крайні випадки — пошкодження корпусу. У цьому разі доцільно задуматись про заміну цілком.
Якщо сапуни виготовлені у вигляді патрубків, необхідно щоб його вихідний отвір був спрямований до поверхні руху. Усі вентиляційні мають бути чистими від бруду та пилу.
Секрети водіїв
Стандартні методи доповнені розробками водіїв-аматорів. Шляхом спроб і помилок вони знайшли кілька цікавих способів частково або повністю вирішити цю проблему. Приємно, що всі вони досить економічні та не впливають на бюджет водія.
Швидкий на простий шлях привести фару до ладу — це скористуватися звичайним побутовим феном. Бажано, щоб він мав регулятор температури. Процедура займає лише кілька хвилин, але повністю оновлює повітря в електроприладі. Слід приставити сопло фена до отвору в фарі та відключити. Категорично заборонено проводити продувку на максимальній потужності — фара LED може не витримати перегріву.
Інший недорогий варіант забезпечує тривалий результат. Мова йде про хімічний спосіб. Якщо фара дозволяє, в ній розміщають силікагель. Ця речовина поглинає водяний пар. Її часто можна знайти в коробках із взуттям, але для застосування краще купити в промисловій упаковці. Цю речовину слід регулярно просушувати, наприклад на радіаторі домашнього опалення.